Dobrodošli!
Welcome!

Kada pristupite Mapi, klikom na pin učitava se naziv priče, a putem opcije "pročtaj više" učitavate tačku. Svaki kraj grada ima svoju boju pina.

When you access the Map, clicking on the pin opens the name of the story and by clicking on “read more” will open information on that spot.

Ukoliko želite da preslušavate priče bez korišćenja mapa, pređite na odeljak "TAČKE".

If you want to listen to the stories without going through the Map, go to "SPOTS".

Poslednje postavljena tačka, označena je znakom (NOVO).

The latest spots are marked (NEW).

Za Vaš uređaj postoji android aplikacija Zvučna mapa Beograda. Da li želite da je instalirate?

A Belgrade Sound Map app is available for your mobile device. Install now?

Ko je vozio Alfu a ko Abarta?

Ceo ovaj ugao ovde, što savija pored zoološkog vrta pa kod "Drapšina" ulazi u donjegradski bulevar. Došao je bio, ‘39. godine, rat je već počeo u Poljskoj... Tu su se mnogi bili na nas naljutili znaš što smo mi organizovali trke ‘de su dolazili Nemci. Šta ja znam ono, a vodio se rat. Al’ jebi ga, to je verovatno biznis. Znaš ono, uđeš u priču i nema sad neću jebiga, ušle neke pare. I sad je došao direktor, neka glavna faca tamo formule, i rekao: "Znate šta, sve je super, lepo ali ovaj, ova krivina je opasna i mora da se izniveliše cela ulica". I oni su preko noći maltene podigli za ovoliko. Dakle, tamo kod Drapšina gde je pruga, bilo je podignuto ovoliko. Nanet je bio pesak i preko toga kamena kocka i to je izgledalo k’o ulica prava, da ne bi odleteli tamo u Drapšin. Tu su vožene trke. Tada je to bila formula poslednja pred rat. Kad sam ja bio klinac svake sezone su se tu vozile trke oko Kalemegdana. Poznata trka je bila automobia. Najjača klasa je bio BMW i Alfa romeo. Bio onaj Drago Regvart iz Zagreba. On je vozio, on je stalno imao neku novu Alfu. To je mislim izgledalo sjajno, to su bili prošireni blatobrani... ono mislim, bio je čudo. Imao je love znaš ono i bio je dobar... ovaj imao je ono čuku i stvarno je bio... I od naših isto ... Ne znam, sad ne mogu da se setim. Samo jednog da se setim...ovoga Dragana Dragoja, pošto je on sa mojim bratom išao u školu, tu u Drapšin. Tu su se upoznali. On je vozio Abarta, Abarta 1000. To su oni prepravili Fiću. Mislim, to sa Fićom nije imalo nikakve veze ... To je išlo, čudo. Onda bili su tetejci... aaah NSU TTS takva je varijnata bila neka.. ovaj... isto 1000 kubika, pa Renoi su se vozili... U kako su se zvali? Pa dobro to su sve bila kola napolju spremana. Nije to bilo ono, "čekaj sad ću ja u garaži da prepravim karburator", nego to odeš u Italiju ili već ‘de, ali uglavnom se u Italiju se išlo i tamo su se sređivali motori. Bile su jake trke tu kod nas...
  • Trke oko Kalemegdana
  • Raskrsnica Ulice bulevara Vojvode Bojovića, Ulice Tadeuša Košćuška i Ulice cara Dušana
  • Željko Vuk
  • Godine 1939. održana je Velika nagrada Beograda, trka ranga Formule 1 koja se vozila na stazi oko Kalemgedana. Ovaj sportski događaj odžan 2. septembra , samo dva dana nakon izbijanja II svetskog rata, jedan je od najvećih sportskih događaja održanih u Beogradu. Nakon Drugog svetskog rata trke su nastavile da se održavaju na Dorćolu, oko Kalemegdana, ali i u drugim delovima grada sve do kraja 60-tih godina kada se sele na stazu na Ušću gde se i danas održavaju.