Dobrodošli!
Welcome!

Kada pristupite Mapi, klikom na pin učitava se naziv priče, a putem opcije "pročtaj više" učitavate tačku. Svaki kraj grada ima svoju boju pina.

When you access the Map, clicking on the pin opens the name of the story and by clicking on “read more” will open information on that spot.

Ukoliko želite da preslušavate priče bez korišćenja mapa, pređite na odeljak "TAČKE".

If you want to listen to the stories without going through the Map, go to "SPOTS".

Poslednje postavljena tačka, označena je znakom (NOVO).

The latest spots are marked (NEW).

Za Vaš uređaj postoji android aplikacija Zvučna mapa Beograda. Da li želite da je instalirate?

A Belgrade Sound Map app is available for your mobile device. Install now?

Saobraćajna buka na raskrnici London

  • Raskrsnica kod „Londona“
  • 25.12.2014.
  • London
  • Nesumnjivo jedna od najvažnijih raskrsnica centra grada oformljena je četrdesetih godina XIX veka. Tada su se tu sekla dva vrlo važna druma, Kragujevački i Topčiderski – današnje ulice Kralja Milana i Kneza Miloša. Kao i mnogi drugi toponimi Beograda, i ovo raskršće je ponelo ime po ugostiteljskom objektu koji se tu nalazio. U ovom slučaju to je bio hotel „London“, povelika jednospratnica u stilu romantizma koju je 1868. za poručnika Kostu Stojanovića podigao inženjer Andrija Vuković, znameniti graditelj Beograda. Hotel je, dugi niz godina, pre svega zahvaljujući svom položaju, bio vrlo popularan i skoro uvek dobro popunjen. Nekoliko decenija po zatvaranju hotela ova stara zgrada srušena je 1962. kako bi ustupila mesto zdanju Privredne komore Beograda (arh. Đorđe Grujičić). To je najnovija od četiri danas postojeće zgrade na raskrsnici. Najstarija je palata Vračarske zadruge izgrađena 1908. po planovima Danila Vladisavljevića. Nakon rata prekoputa ulice izrasta još jedna zgrada slične namene – velelepno sedište Jadransko-podunavske banke iz 1924. (August Rajnfels). Godine 1928. priključila im se i zgrada porodice Dimitrijević (A. Gavrilović i J. Najman) najpoznatija po prodavnici obuće na samom roglju, isprva „Bate“ a kasnije „Borova“. „London“ je oduvek bio vrlo prometno raskršće. Već prva linija tramvaja prolazila je ovuda a docnije je još jedna skretala iz Kralja Milana u Kneza Miloša. Pojačani automobilski saobraćaj stvarao je dosta muka na mestu ukrštanja dveju ulica približno jednake važnosti. Problem je razrešen kada je 1953. na ovoj raskrsnici postavljen prvi semafor u gradu.