Dobrodošli!
Welcome!

Kada pristupite Mapi, klikom na pin učitava se naziv priče, a putem opcije "pročtaj više" učitavate tačku. Svaki kraj grada ima svoju boju pina.

When you access the Map, clicking on the pin opens the name of the story and by clicking on “read more” will open information on that spot.

Ukoliko želite da preslušavate priče bez korišćenja mapa, pređite na odeljak "TAČKE".

If you want to listen to the stories without going through the Map, go to "SPOTS".

Poslednje postavljena tačka, označena je znakom (NOVO).

The latest spots are marked (NEW).

Za Vaš uređaj postoji android aplikacija Zvučna mapa Beograda. Da li želite da je instalirate?

A Belgrade Sound Map app is available for your mobile device. Install now?

Vožnja krugom dvojke, 10.06.2014.godine

  • Tramvaj dvojka
  • Karađorđeva ulica
  • Tramvaj je najstariji oblik javnog gradskog prevoza u Beogradu – uveden je, u početku kao tramvaj na konjsku vuču, još 1892. godine. Kako linije broj 1 odavno nema, „dvojci“ pripada počasno prvo mesto u spisku linija GSP-a. Ipak, „dvojka“ nije druga najstarija linija, već je stvorena tek 1928. kada je izgrađena pruga kroz Beogradsku ulicu i spojene dve njene prethodnice - linija broj 2 koja je od dorćolskog tramvajskog depoa išla kroz Dušanovu pored Kalemegdana pa preko pristaništa do Slavije i linija broj 8 koja je od dorćolskog depoa vozila kroz Vidinsku (danas Džordža Vašingtona) i Ratarsku (Kraljice Marije) do kafane Žagubice po kojoj se zvao ceo kraj (na tom mestu se danas nalazi popularni klub Tramvaj). Linija br. 2 je specifična po tome što je kružna, tj. nema početnu niti krajnju stanicu i ulaskom u tramvaj u oba smera dovešće vas, pre ili kasnije, na isto odredište. „Dvojka“ takođe opisuje zamišljeni „krug“ oko najužeg centra grada koji je znatno kasnije nakon njenog uvođenja postao poznat i kao „Krug dvojke“. Ovu vožnju kroz sam centar grada i mimo nekih od njegovih najpoznatijih delova poput Železničke stanice, Kalemegdana, Bajlonijeve pijace ili kroz Bulevar kralja Aleksandra koriste mnogi koji žele da razgledaju grad po ceni jedne karte za prevoz. Zanimljivo je da na ovoj liniji voze najstariji beogradski tramvaji, češki Tatra KT4YU, nabavljeni još krajem 1970-ih, koji pri vožnji ispuštaju zvuke koje generacije odrasle u poslednjih trideset godina povezuju sa zvukom tramvajske vožnje.